fredag, januari 18, 2013

the end is near...

 

imorse var vi till veterinären. och ultrat visade en minimal förändring på ena sidan av livmodern, men ingen förbättring på andra sidan. alltså har antibiotikan inte hjälpt. vill vi operera? kom ihåg riskerna. och priset. fastän pengar inte har någon betydelse. och vem vet när nästa 'problem' dyker upp... är det värt det? men jag vill inte att hon ska behöva lida. fastän hon emellanåt inte visar tecken på att ha ont. men jag vet ju att hon inte mår bra. så nu i helgen måste jag bestämma när det är dags för min älskade jewel att få somna in.

men hur bestämmer man att idag ska min hund dö?! hur kan man ta det beslutet?! jag vet att det är för det bästa. och hon har levt ett långt och fint liv. men det är så tungt, så tungt...


satt nästan en timme på skype med mamma i sverige, ett sista farväl...
nu ska resten av kvällen och helgen spenderas med dom närmaste, foton ska tas och jag ska snusa i hennes päls, allt för att skapa några sista minnen...

i.o.m. det här kommer också bloggen att upphöra. om jag fortsätter blogga senare vet jag inte för tillfället, men om jag gör det så blir det på ny adress. och adressen berättar jag här sen när den dagen kommer.
vill ni ändå hänga med i min vardag så kan ni följa mig på instagram (@corazo_fresa)