lördag, november 24, 2012

most wanted

på ikea-tripen för en vecka sen pratade vi om allt från a till ö med johanna. bl.a. kom jag att tänka på mtv's most wanted och ray cokes. hur han dök upp i mina tankar, är jag inte helt säker på. men anyhow. är det någon annan som minns honom?
jag minns hur jag satt uppe om kvällarna, showen kom visst runt 22 finsk tid, och hur jag hade ljudet så pass högt att jag hörde, men tillräckligt lågt så att inte far min skulle höra. han kunde nämligen inte tåla ray cokes. varför? på den tiden då det begav sig jobbade far med sundom tv, och en kamera skulle minsann hållas på stället när man filmade - inte föras fram och tillbaks medan speakern själv rörde sig hit och dit. som t.ex. här (1:3o->)


åh, så många minnen från den här tiden. jag tror att jag har mycket att tacka ray för mina engelskakunskaper!

här ett klipp med samlade roligheter:



med det lämnar jag er denna lördag och påminner er om tomtefotograferingen imorgon på minimani ca12-1730!


will i see you there?!