fredag, november 23, 2012

jag finns här...

...fast ni inte ser mig.

länge sedan sist. jag vet. förlåt. någon tycks sakna mig ändå, för dagligen tittar folk in här, fastän det ekar tomt.

vad har hänt i mitt liv sen senast då? ja, inte mycket. mest jobb bara. och så lite sängbygge på det.



sängen är ännu inte helt färdig, det var en hel del bitar och skruvar till den här. men på söndag ska dom sista delarna skruvas ihop. för tillfället är den helt sovbar ändå!
och för att inte t.ex. mamma ska få konstiga idéer i huvudet - det är alltså joona som bygger sängen. joona som var med på resan till turkiet. ingen framtida svärson alltså. åt dig mamma, menar jag.

jobbet ja. p.g.a. den flyttade tomtefotograferingen skulle jag ha gjort en 6dagars arbetsvecka nu, men eftersom jag både tisdag och onsdag sovit till ungefär kl14 och sen gått på kvällsjobb och varit otroligt trött hela veckan, kände jag att jag inte skulle orka med alla dagar. fixade igår ledig dag tills idag och det var perfekt tajmat - vaknade upp med dunderförkylning. så som alltid - tunnollinen työntekijä sairastaa vapaapäivinä. för tillfället känns det lite lättare att andas genom näsan, mest stör jag mig bara på en stor förkylningsblåsa uppe i gommen som gör ont.
och min trötthet har dessutom resulterat i alltför mycket klagande. har gnällt om en massa. och jag gillar inte mig själv när jag klagar och är allmänt negativ. vem vill nu höra på sånt liksom. så därför har jag inte velat ens öppna datorn eller bloggen. to spare you all.
 

ikväll har jag aah:at och ooh:at åt jewel som lekt sötast i världen på nya ikea-mattorna. och så har jag börjat knåpa på vad som ska bli en julkalender till mina arbetskompisar.
och så kände jag att jag ville knåpa ihop ett dear santa-inlägg*, som dyker upp här imorgon, passligt en månad före julafton!
 
kvällen toppas med burlesque och pepsi max. chill deluxe.




*därav detta maratoninlägg.